Sunday, April 26, 2009

Carry Marks IBM530 sudah keluar

Setelah bertungkus lumus bersengkang mata melihat dan marking kertas Test II yg bertulisan cantik, tulisan senget, tulisan buruk dan tulisan tamil anak-anak muridku, akhirnya selesai sudah markah carry marks untuk subjek International Business (IBM530) utk pelajar degree Marketing and Finance.

Harapan aku kpd budak-budak ni agar jgn konfiden sgt kalau mrkh tinggi dan jgn down kalau markah rendah.

Biasalah, tinggi rendah dlm markah. Yang penting, the end results waktu akhir June nanti.

Buat final esok dgn penuh hati-hati dan terbaik.

Jangan lukis kartun gambar saya bila blank (ada pernah yg buat sem2 lepas).

Jangan tulis surat rayuan kt belakang answer skrip (eg. Encik, tlg saya, saya ni paper last sebelum nak grad. Encik, encik hensem la, bg saya lulus la. Encik, nanti sy belanja mkn roti canai la..hah, macam2).

Bukan tak kesian. Kesian.
Tp kalau fail, bukan sy yg failkan kamu, tp kamu sendiri yg failkan diri sendiri (psl x stadi sungguh2).

Good luck and jangan lupa saya walau saya tak ajar kamu lagi pd masa depan.

P/S: Mau tengok carry marks, saya ada tampal depan opis saya.
-the4basketeers-

9 comments:

  1. Surat-surat gadis melayu sunti terakhir..

    (baca bismillah dulu baru baca tau..)
    buat encik beret pit a.k.a. cik healdeal...

    encik yang hansome ibarat rama-rama pulang ke sarang waktu senja,

    (eh..jgn lupa bau bedak jonson&jonson yang saya isi dalam surat ni tau..)

    maaflah kiranya kehadiran surat yang tidak seberapa ini mengganggu perasaan dan jiwa encik sekarang ni..saya ikhlas menghadiahkan surat ini kepada encik..

    kehensoman mu menggugat kejelitaan lipan bara terputus kakinya yang diganti dengan kaki angsa yang comel...boleh lah sudi kiranya encik bagitau carry mark saya.. berdebar-debar jantung pisang belakang rumah nenek boyfrens saya..hendak mengetahui carry mark saya.. tambahan pula nenda saya kepingin benar menatap carry mark saya yang dihiasi bunga-bunga hutan yang indah-indah belaka..sambil makan goreng pisang panas..

    selanjutnya, saya amat berharap encik dapat bagi saya carry mark yang tinggi2 supaya saya dapat jadi perdana menteri thailand yang ke-27 nanti. Mewarisi perdana menteri mereka yang lama iaitu tok sean nartiwat. Tinggi benar harapan saya ni encik, setinggi awan sitratus..

    last but not listed, saya berharap encik dapat memaparkan carry mark saya yang cantik itu di laman blog encik supaya dapat saya tatap bersama-sama nenda saya..juga dengan bangganya org lain juga dapat berkongsi perasaan sama seperti saya dan nenda nanti..

    akhir kalam, saya akhiri dengan 8rangkap pantun warisan pusaka ciptaan datuk saya waktu beliau tadika..untuk pengetahuan cik, datuk saya hobinya memcing belut yang amat bertepatan dengan ciptaan-ciptaan baru pantun beliau.. Namun pantun ini uniknya diciptaankan khas oleh datuk saya khusus buat encik, saya hanya menyampaikan warisan yang ditujukan buat cik...

    pantun nya berbunyi begini encik:

    SAYANG SELASIH AMBO LURUTKAN...
    BUAH KERANJI DALAM PERAHU...
    KALAU CARRY MARK AMBO CUKUP-CUKUP MAKAN..
    SUDILAH KIRANYA YANG SILAP DAN SALAH EN.AIDIL BUAT-BUAT JER TAK TAHU...

    CUCUR KODOK SEDAP DIMAKAN,
    MAKAN DONUT BERSAMA BUDU,
    EN.AIDIL SANGAT LAH TAMPAN LAGI AMAT MENAWAN,
    MEMBUATKAN CIK SITI WAN KEMBANG MEMENDAM RINDU,

    harap cik berpuas hati dengan pantun lapan kerat warisan pusaka keluarga CHENG HO..dan seterusnya meluluskan saya ye..

    dan luluskan lah saya ye..cik...

    dan luluskan lah saya ye..cik...

    dan luluskan lah saya ye..cik...

    yang e-class,

    student mu..

    (surat in dijumpai terselit di dalam ekzos kereta Gen-2 encik aidil) tenuk belaan encik sasi da don telah menemui surat tersebut sewaktu cubaannya memasuki ekzos kereta en.aidil....

    saya tolong uploadkan untuk tatapan en.aidil..

    dengan ucapan selamat menanda kertas...dengan jayanya... maaf zahir dan batin diatas salah dan silap ye...

    ReplyDelete
  2. Kepada Che-Deal..

    Sesungguhnya para pelajar mu itu sgtlah syg akan kamu, andai kira kesudianmu, untuk tambah ape yg ptut..ksianlah kat diorg che-deal kalau markah diorg rendah.tak grad diorg nanti, kene tatap che-deal yang hensem bak kata "gadis sunti terakhir"- buat encik beret pit a.k.a. cik healdeal...

    hehe..kepada pelajar Che-Deal, trylah "mencairkan" hati che-deal dengan senyuman mu yg manis tu, mne tau, pensyarah kamu ni, tiba-tiba terpukau.hahaha..

    kepada pelajar laki pulak, jgnlah kamu senyum menggoda plak, tak pasai2 che-deal p turunkah markah kamu lgi.sbb "geli" dgn kamu.hahah..

    ReplyDelete
  3. Komen kalau ada student yg jawab style mcm ni.

    Ni nak jawab paper IBM ke atau nak jawab Karangan Bahasa Melayu ni?

    Ahh, fail tetap fail.

    Tiada bodeks kpd diri aku ini.

    Integriti amalan kita.

    Tapi kalau cun awek itu boleh la consider sikit..
    kih..kih..kih..

    ReplyDelete
  4. student salah faham soalam ma...kasi lah bonus mark...itu taukey wong sulah makan ka?

    ReplyDelete
  5. Amboi, Cun di pandang..kalau sye jadi student che-deal, confirmlah failed..siapalah diriku ini untuk diberi markah tinggi..isk..isk..


    Che-deal,tu org tgh kelaparan tu, kesian, dia duk tnya dr tadi lagi..mesti che-deal duk tgk marka cantik punye...

    ReplyDelete
  6. trigt amk paper ib mase part 6 dbs dlu.borim ya ampun.dah ler mase tu en yusof ramli yg ajar.kena la wat2 paham..kang xleh pegi angkut buah2 kat kebun die lak.haha.
    buat si gadis sunti terakhir tu,che deal x mkn 'pom'(bodek)..cume buat muka sedih cam sy..pandai2 ker kotrol kening kasi turun sket..trus dpt a.

    ReplyDelete
  7. sir...hurmm...
    ibm530 dh settle dh...cmne erk???
    about da' paper, dh besh...tp, yg x besh...kami...

    okie sbnrnya...kami 50-50 laa...x yakin laa...
    hurmm...rasa rugi jerr...soalan dh direct...
    tawakal jerr laa yg sir nor aidil abd aziz lembut hati nya masa tnda paper =)

    sir...yg pasti....tulisan kami chantek...
    &ada perenggan =D
    p/s : mark extra x??? =)

    sir...
    letak lol gmbr sir&fam lebih2 sket...
    mau tgk cik qistina safiya manyak2...blh enggak???

    p/s : sir...klau ada kt sunway tue, roger2 lol sir...leh jmp baby safiya...=)

    a'kum...

    :: farah(bmb2ma) & murni(bmb2mb) ::
    alaa...yg besh2 tue...kan sir kata kami nie favorite student sir.....haha~

    ReplyDelete
  8. Wah, dah datang melawat dah dua student aku yang nampak rajin, tapi memang rajin la.

    Komen saya setakat ni terhadap performance paper IBM530 kamu, ada yang boleh jawab tapi tak betul. itu yang rugi tuh.
    Ada yg carry marks tinggi, tak bleh jawab dgn baik.
    Ada yg carry marks rendah, jawab dengan baiknya.
    Tapi ada beberapa org yang score A dah.
    Fail xder lagi.
    Itu sahaja.
    Nak tahu selanjutnya, tgk results bulan 6 ni.

    Nanti saya postkan gambar famili saya buat tatapan students saya dan pelawat blog saya.
    Insyallah.

    ReplyDelete
  9. salam che-deal,

    adus, itulah kalau lectrer dh ade blog ni, sekrang ni student tak tulis kat belakang kertas jawapan dh, tapi tulis kat blog..

    yer ah, kalau tulis kat atas kertas. sah2 che-deal bg "zero percent"..ini cara terbaru, student tulis kat blog, mcm 'merayu simpati' je..hehe

    pe lgi, selalu2 melwat lectrer kamu ni, bwa buah tgn ,buah kaki, segala buah yg ade. takpun buah pelam 3kilo..hehe

    ReplyDelete