Monday, April 27, 2009

Keinginan aku

Aku tengok filem "the Bucket List" lakonan Morgan Freeman dan Jack Nicholson.
Citernya pasal apa you want to do before you die.
Kalau umur aku panjang, aku nak buat perkara-perkara ni sebelum aku pergi mengadap Ilahi.

1. Pergi Haji dan Umrah di Makkah.
2. Melawat tempat2 sejarah mcm tempat kat Jejak Rasul tu.
3. Naik kapalselam dan tenggelam dalam air (bukan sekadar naik sahaje).
4. Belajar jadi jurugambar profesional. Aku suka ambil gambar muka orang dalam hitam putih.
5. Mencuba senapang sniper ATM. (memanah aku dah cuba dah).
6. Tengok game basketball kat Boston Arena.
7. Nak cuba bawak kereta F1 yang power. (x mau la kereta mcm Force of India atau Minardi ker, nak try Honda or Ferrari).
8. Buat buku-buku, articles and journal International Business.
9. Nak melawat Antartika dan juga Artik.
10. Nak melawat "the Valley of Kings dan Piramid" di Mesir.
11. Nak naik space shuttle, tapi tak mahu take off. Takut la.
12. Nak cuba kereta Nascar.
13. Menyelam di Pulau Sipadan.
14. Nak jumpa Stephen Chow. Aku suka filem dia (bukan Taukey Wong ye).
15. Menjadi VC universiti aku.

Harap-harap boleh tercapailah hasrat aku. Insyaallah.
-the4basketeers-

7 comments:

  1. huh..sir mmg fanatik rupanya kat ib..hehhehe..adoi..ur dream will be come true sir,hopefully!

    ReplyDelete
  2. che-deal,

    nak tnye, maksud che-deal, tiap hari kne menulis tu, even half page, kire in full sentence ke or just make it in point??

    sbb tu sebagai guide untuk penulisan nanti kan?
    sye takut jgak, kdg2 kite mngulang bende yg sme, isi yg sme,but not in the same chapter,so, there's no addtional point for that. mcmne ye andai jadi mcm tu?? sdgkan kite mmg perkatakan hal yg sme..

    sye tnye pndapat che-deal je ni, pndangan..ade gak sye tnye pd "bos" sye.. untuk tambah pengetahuan...

    ReplyDelete
  3. salamms bro.. berangan memang sodapp kannns

    ReplyDelete
  4. no 8 tu sebahagian dari keje saye.rase nk cabut otak, rendam dlm ais jap..bagi ilang tensen ngadap ngan benda2 camtuh!!

    ReplyDelete
  5. to en_me.
    Berangan memang sodap.
    Nak capai tu yang payah tu.
    But, without some dreams, impossible mankind can achieve what they have right now.
    Harap-harap boleh capai la my bucket list tu.
    Tq.

    ReplyDelete
  6. to huda,
    kalau boleh buat full sentence utk jimatkan masa pd masa depan..
    tp kalau rasa kita ni jenis edit waktu last-last, elok buat short sentence + quote kt mana dan masa kita dapat sumber tu agar kita tak terlupa..
    tapi yang penting jangan tulis the same stuff.
    Everyday should be different points.
    so u can see progress and results kerja kita.

    ReplyDelete
  7. hah, nasib baik che-deal ingatkan, sye terlupe tulis dr mne sye duk amik bhn tu, adus,...

    sbb hbs sye mix kan, dr journal dan dr internet, dr buku..kene cri satu2 balik lah ni...duk ingat nak tulis, tak tulis2 jgak..

    anyway thanx so lot SIR che-deal..(:ketegangan:)

    ReplyDelete